Garantie en reparatie

Wij staan voor kwaliteit. Mocht uw product defect raken, dan kunt u natuurlijk ook op ons rekenen. Op al onze producten is de wettelijke garantie van toepassing onverminderd de garantie die de leverancier eventueel verstrekt. Mocht de garantie van de leverancier voor u als consument voordeliger zijn (bijvoorbeeld langere garantie of betere voorwaarden) dan hanteren we de garantie die voor u het meest voordelig is. Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Ook wanneer een product meteen na ontvangst al niet goed werkt, bieden wij u hulp. Neem contact met ons op en wij bieden u een passende oplossing.

Retourneren is gratis!

Wij vinden het belangrijk dat u 100% tevreden bent met uw aankoop. Bevalt het toch niet? Geen probleem! U mag binnen 14 dagen na ontvangst uw bestelling (of een deel daarvan) aanmelden voor retour (omruilen of creditering). Vervolgens heeft u nog eens 14 dagen om het product naar ons op te sturen. Het enige dat u hoeft te doen is het pakketje goed inpakken en afgeven bij een servicepunt. Wij vergoeden alle verzendkosten, en eventuele transactiekosten!

Hoe meld ik mijn retour / reparatie aan?

Het aanmelden van uw retour is eenvoudig en snel (vooral wanneer u een account heeft aangemaakt tijdens bestellen). U hoeft geen formulieren te printen of uw gegevens (opnieuw) in te vullen. Er zijn twee manieren om uw retour aan te melden:

Heeft u een account? (sneller)

Ga naar Mijn bestellingen (in uw account) en klik op het bestelnummer (onder ID) dat u wilt retourneren, en vervolgens op de link "Product retourneren" (rechts bovenin). Op de volgende pagina kunt u onder "Wat wilt u doen?" (links boven) kiezen of u een vervanging / reparatie of uw geld terug wilt. Selecteer vervolgens de producten die u wilt retourneren door er een vinkje voor te zetten en een reden (rechts) te kiezen. Onderaan kunt u nog een opmerking plaatsen (niet verplicht). Een duidelijke reden / klachtomschrijving helpt ons optimaal op uw verzoek te reageren, maar is niet verplicht. Om de retouraanvraag in te dienen klikt u onderaan de pagina op de knop "Retouraanvraag verzenden".

Na ontvangst van uw retouraanvraag beoordeelt een medewerker deze en ontvangt u een e-mail met instructies en een verzendlabel waarmee u het pakket gratis af kunt geven bij een DHL servicepunt in uw omgeving.

Geen account?

Stuur dan een mail met het ordernummer en eventueel de klacht (niet verplicht) via deze link retour@kennershops.nl of via ons contactformulier. Na ontvangst van uw retouraanvraag beoordeelt een medewerker deze en ontvangt u een e-mail met instructies en een verzendlabel waarmee u het pakket gratis af kunt geven bij een DHL servicepunt in uw omgeving. Uiteraard kunt u de producten ook via een andere vervoerder retourneren, maar dan zijn de kosten wel voor u. Ons retouradres is: Zomerhofstraat 71 - unit 112, 3032CK Rotterdam.

Europees modelformulier voor herroeping

U kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht. 

Bedenktermijn en eventuele kosten

U heeft het recht uw bestelling tot 14 (kalender)dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U krijgt van ons een label waarmee u het pakketje gratis kunt retourneren. Na ontvangst en inspectie laten we u zo snel mogelijk weten wat het vervolg is, maar wanneer uw retour aan de voorwaarden (zie hieronder) voldoet wordt gewoon het volledige aankoopbedrag én de verzendkosten gecrediteerd binnen 14 dagen na herroeping. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden binnen 14 dagen na aanmelding van het retour. Bij een retour krijgt u het volledige orderbedrag inclusief eventuele verzendkosten gecrediteerd binnen 14 dagen nadat wij hiervan op de hoogte zijn gesteld. Wij mogen echter we wachten met terugbetaling totdat we de aankoop retour hebben ontvangen of tot het moment dat u heeft aangetoond deze te hebben opgestuurd. Dronekenner.nl behoudt zich het recht voor om waardeverlies en eventuele kosten vanwege schade in mindering te brengen op het orderbedrag.

Inspectie van uw retour

Ieder retourverzoek is onderhavig aan inspectie en goedkeuring. Indien u bij de beoordeling van de aankoop verder gegaan bent dan noodzakelijk was om de aard, de kenmerken en de werking ervan vast te stellen, bent u aansprakelijk voor eventuele waardevermindering die daardoor is ontstaan. Wij mogen deze waardevermindering dan verrekenen met het terug te storten bedrag.

Voorwaarden herroepingsrecht

Om in aanmerking te komen voor omruilen of volledige creditering zijn de volgende voorwaarden van toepassing.

  • Geen beschadigingen of gebruikssporen vertonen;
  • Dient zich in originele en redelijkerwijs ongebruikte staat te bevinden;
  • (Indien redelijkerwijs mogelijk) complete, originele en onbeschadigde verpakking(en),
    Let op: plak of schrijf niets op de productverpakking. Dit geldt als schade en kan leiden tot inhouding op het retourbedrag.
  • Uitsluitend voor consumenten, zakelijke klanten zijn uitgesloten van herroeping. Zakelijke klanten komen wel in aanmerking voor het annuleren van aanbetalingen.

Uitgesloten van herroepingsrecht

DJI Care Refresh. Bij de losse aanschaf van DJI Care Refresh wordt de licentiecode vaak per ommegaande digitaal verstrekt. In dat geval is de licentiecode is niet retourneerbaar. Heeft u de licentie ontvangen in de vorm van een kraskaart, bijvoorbeeld bij de aanschaf van een DJI drone, dan kunt u deze retourneren indien de kraskaart onbeschadigd is.

Zelf uw reparatie aanmelden bij DJI (sneller)

De snelste optie is om een reparatie zelf aan te melden via: https://repair.dji.com/repair/index

DJI heeft de afgelopen jaren haar service apparaat in Nederland sterk verbeterd, en het proces is voor u eenvoudig, efficiënt en (indien nodig) worden reparaties tegen een schappelijke prijs uitgevoerd. Daarbij bent u ervan verzekerd dat het door de fabrikant zelf is hersteld en er geen kwesties omtrent garantie kunnen optreden wegens reparatie door derden en veiligheid van uw product maximaal is gewaarborgd. Binnen de garantietermijn of onder Care Refresh zijn de verzendkosten (in land van aankoop) gratis, en u kunt mogelijk zelfs een pick-up van uw drone plannen op een adres en tijdstip naar keuze. Let op: Care Refresh vervangingen of reparaties buiten garantie kunt u alleen rechtstreeks met DJI afhandelen. Wij bemiddelen of faciliteren hier niet in.

Care Refresh?

Wanneer u Care Refresh geactiveerd heeft op de drone krijgt u na inspectie van de schade de keuze om deze te gebruiken of de factuur zelf te betalen (bv wanneer de rekening lager is dan de Care Refresh bijdrage).

Contactgegevens DJI Support EU

Tel Support: +31 20 654 5202
Email: support.eu@dji.com
Online Support: http://www.dji.com/support#after

Reparatie via Dronekenner (minder snel)

Deze optie is alleen beschikbaar voor klanten die de drone via ons hebben gekocht. Let op: dit proces duurt zeer waarschijnlijk langer dan wanneer u de reparatie zelf aanmaakt en scheelt nauwelijks in de handelingen die u moet verrichten. Bovendien heeft u via DJI de optie om het pakketje op te laten halen op een plaats en tijdstip naar keuze. 

Als u desondanks wilt dat wij de reparatie behartigen dan kunt u het proces volgen dat hierboven is beschreven onder de kop "Hoe meld ik mijn retour / reparatie aan?".